woensdag 18 februari 2015

Duur ?? nee puur natuur.

 
Bij het bekijken van woonbladen komen we toch regelmatig hetzelfde tegen maar tja...we houden er nu eenmaal van of niet.
Wie van Landelijk houd komt toch vaak uit op Stoere items van hout of zwaar gietijzer ed.
Ook staat Hoffz bovenaan het verlanglijstje van de Landelijke stijl liefhebbers ( ook wel bij mij hoor )
Maar toch ben ik vaak op zoek naar het echte oude en ik heb dan ook zelf maar één ding in huis van Hoffz en dat is het grote dienblad meer niet.
Zelfs de grote vijzels van het merk die ik verkoop staat (nog) niet één in huis ;-) want ik ben bijna door de grote vijzels heen..vandaar.
 
 
Deze baluster is toch prachtig en niet van het bekende merk, nee deze is echt oud en mooi vergrijst.
 
 
Franse olijfoliekruiken ik ben er dol op maar helaas ik heb er nog maar één..
Ben er dan ook zuinig op hoor.
Notabene uit een kringloop aan de Cote d Azur   ik had geen idee dat ze daar kringloopwinkels hadden ;-)
 
 
En deze, wat heb ik er mega veel vragen over en voor gehad, of ze niet te koop waren en waar ze vandaan komen.
En ...nee ze zijn niet te koop en komen uit India, ooit zal ik het eens laten zien maar als je ze op verschillende manieren neerzet dan lijkt het de ene keer of het een soort olifant is en de andere keer een grote bloem, ze zijn prachtig en komen uit een tempel.
 
 
Ik ben met recht een .... takkenwijf, ja ik zeg het maar even plat want ik ben het echt, ze staan overal in huis, van fruitbomen van de Magnolia en grote stronken van de druif.... ik kan er niet genoeg van krijgen en nog goedkoop en zeer decoratief ook.
 
 
Hier in een grote pot ook weer puur natuur met een beetje van mij ;-) soms ogen dingen in huis wel mooi maar van buiten zie je het dan niet dan lijkt het net of je een lege pot voor je raam hebt staan dus daar doe ik dan iets aan zodat het van buiten ook nog mooi oogt.
 
 
Deze ligt ook op dezelfde pot voor het raam, vind 't dan zo mooi in al z'n eenvoud........
 
 
En ook deze laat zich nu van haar mooiste kant zien, het was weer spannend wat voor kleur eruit zou komen want ik hou toch het meest van de witte of de zachtroze.
 
 
Hier ligt nog heerlijk de wollen vacht over de stoel waar je lekker tegen aan kunt kruipen.
Het is nog lang geen zomer hé.
 
 
En jaaaa ik weet 't...... veel grijs en bruintinten in huis maar neeee er is ook nog wel iets anders hoor, haha
De bank die overigens wel aan vervanging toe is geloof ik maar die heeft een mooie roesttint met daarin om en om een soort kelimkussens ,de kleur komt hier meer oranje over maar het is in het echt donker-roeskleur met donkermaisbruinig, komt hier veel feller over door het zonlicht.
Ik hou nl niet van oranje of geeltinten.
 
De kleuren passen dan weer mooi bij de oude eiken vloer die we hebben.
En daar hebben we de poes bij uitgezocht ;-) want heee het moet wel bij elkaar passen toch, haha
 
Dus met spullen zo uit de natuur kom je een heel eind en kost niets.
 
Voor de grote houten vijzels van Hoffs kijk dan even op de verkooppagina.
binnekort plaats ik weer meer op deze pagina
 
 
 
Wens jullie nog een fijne week
 
Groetjes
 
Dicky Marie.
 
 

9 opmerkingen:

  1. Net als jij vind ik het ook leuk om met niet al te dure items het huis sfeervol in te richten. Ik vind de spullen van Hoffz heel erg mooi, maar heb het er niet voor over om er zoveel geld voor neer te leggen. Ik zou er geen boterham minder van eten, maar met die prijzen is de balans naar mijn mening zoek.

    Met kringloopitems haal je bovendien spullen in huis die meestal iets unieker zijn...er staan er vaak geen twintig van op een rij ;-).

    Je hebt mooie natuurlijke materialen in huis. In deze tijd van het jaar mag ik dat ook graag combineren met voorjaarsbollen.

    Ik wens je nog een fijne dag. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij geen spullen meer van het bekende merk...in de webshops heb je nagenoeg hetzelfde...maar met een vriendelijker prijskaartje...
    Ik vindt je ornament ook zo mooi...ik snap dat je die niet weg doet.
    Hier ook alleen takken...probeer weleens een bloemetje weg te zetten, maar dat staat er meestal niet lang...
    Fijne avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het net de kunst om van niets iets te maken. Van spulletjes die je nog ergens thuis hebt liggen of gewoon van de kringloop en die dan zo te bewerken dat ze weer helemaal in jouw huis passen. Dat heeft voor mij veel meer waarde dan het kant en klare spul van dat bekende merk. En is unieker. Net zoals je prachtige ornamenten. Wat een juweeltjes. Mooi koesteren en zeker niet verkopen...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi de tempelornamenten echt topstukken die je kan koesteren!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, Takkenwijf , leuke zinsspeling .
    Ik hou er ook van en ze blijven lang mooi.
    De ornamenten zijn inderdaad prachtig , ik zou ze ook niet wegdoen hoor.
    En alles wat oud en doorleefd is , is ook mijn ding , love it.
    Soms van de kringloop , soms uit een webshop of zelfs van H.
    Als ik het maar mooi vind ( en mijn man ook een beetje: )
    lieve groetjes
    Christel,garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal mee eens dat het niet perse hoffz moet zijn!
    De prijzen zijn vaak niet leuk meer..en je ziet het zoveel op het moment dat het niet altijd uniek meer is!
    En ook de takken zijn hier geliefd! :)
    Prachtige sfeerfoto's heb je gemaakt!

    Liefs Daniëlle
    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor, takkenwijf: je hebt mooie spullen in je huis! ( omdat je je zelf zo noemt durf ik het ook wel te doen, haha)
    Die gratis takken uit de natuur blijven mooi hè, hoewel ik afgelopen week wel een magnoliatak gekocht heb: die vind ik zo mooi en heb die niet in de tuin!
    En Hoffz....tja, mij ook te duur hoewel ik ze prachtig vind hoor. Maar die prijzen zijn toch niet normaal meer!
    Ik heb het geld er niet voor maar wie weet nog eens voor mijn verjaardag.....

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Dicky Marie,
    Ik heb helemaal niks met Hoffz. Het is prachtig hoor, maar er gaan ook daarvan dertien in een dozijn... Voor mij liever de wat unieke dingen, zo uit de kringloop of bij een brocante winkeltje vandaan... lekker oud en doorleefd... Ik zie bij jou ook allemaal heel mooie spullen. Heerlijk die takken...
    Ik wens je een heel fijne dag en een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik helemaal gek dan Hoffz ben. Vooral de grote waterkruiken zijn mijn favoriet. Maar ik vind het heerlijk om de markten af te struinen net naar dat ene unieke stuk. Dat ornament is echt geweldig mooi. En de takken ik ben er gek op.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen